Thursday, June 07, 2007

Dimsum @ Imbi Palace.

It was Sunday morning...usually the piggy me will sleep till the sun shines on my butt. On that fine day, my mum bang on my door and shouted: 'We are going to Imbi Palace for dimsum'.
I was so excited and jumped out of my bed immediately cus I recalled that Lyrical Lemongrass gave a pretty good rating on this dimsum place.

Be amazed by the crowd. Always make reservation to avoid disppointment. But honestly speaking, I dun think the dimsum selection was that great. Maybe due to mass production on busy weekends?

It's me! 3 cute xiu long baos (shanghai steamed pork dumplings). Sadly, the dumpling skin was too thick and ermm...notice that cacat and pathetic looking dumpling at the back? @_@ Crystal Jade and Dragon-i definitely fare better.

Okay, this is the funny one...Crunchy roasted pork intestines which I dare not try it at all. My mum took one bite and spat it out immediately cus it tasted like sh*t. No kidding, I think the pork intestines were not cleaned properly. Yucks...

Szechuan LaMien. The spicy soup base was good but the noodles were abit hard.

Supposed to be very nice looking 'har gao' (prawn dumpling) with transculent skin. Ei...why the skin pecah already one?

Siew Mai (Meat Dumpling) topped with roe. Tasted fine but looked abit pale.

My fave lo mai kai (Chicken glutinous rice).

Steamed spicy pork ribs. Aiyorr...so porky.



haha...fluffy char siew bao (BBQ pork bun).


Century egg porridge.


Chicken feet. Hmm...another dimsum item that I dare not eat.


Steamed Lo Pak Gou (Radish Cake).


Lousy looking radish pastry which had our votes for being the most weirdo tasting dimsum item.


The deep fried 'sui gao' (minced meat dumpling) were too greasy to our liking.

Sad to say that I was not impressed by Imbi Palace's dimsum selection. Still prefer those good old kopitiam style dimsum places.

Location: Imbi Palace Restaurant. No. 8, Jalan Barat, Off Jalan Imbi, 55100 KL.
Tel: 03-2145 4822

21 comments:

Big Boys Oven said...

Hmmm.... i guest the quality control must be bad. My favourite dim sum would be Tai Thong Rest. at opposite Leisure Mall, Cheras. I would say one of the best within all the Tai Thong Rest. Dragon-i is good too. They do have their R&D department and u will always get to taste new product. There is a new rest. call SOHO at oneU, taste soso but very expensive, for example a bowl of porridge cost nearly RM20.

BigBoysOven

tankiasu said...

Maybe its only fair to try them as well during weekdays.

Tummythoz said...

Ewws abt that pork intestines. I would had made a scene. Your poor mom.

Char Siew Bao said...

mmmmmmmm never got 2 try at this place....

but the best should be @ Sri Petaling... plenty of dim sum shops there at affordable prices... yeaaa babe

Kok said...

xiu long bao,
All looks good only eh? hehe

Mark said...

Too bad you not eating the chicken feet, otherwise can ask your thought... hehehe...

wmw said...

Uh...guess no going there second time. Was there a crowd?

"Joe" who is constantly craving said...

ok..another place slashed out..for me eating dim sum is very exclusive..so theres no room for error..must choose a damn sure good and nice place..so its got to be either concorde hotel, mandarin oriental or any of the high ratings 1 tat the bloggers give..haha

Xiu Long Bao said...

big boys oven:
yalor, lousy quality control probably on weekends only. I luv dragon-i's dimsums too! Very well presented. Didn't know dat they r dat serious in researching on dimsums...haha.
Food bloggers gonna ban SOHO cus they dun allow us to take pix of the food.

tankiasu:
Bad experience, dun think wana go back adi hoo...

tummythoz:
haha...i think she got the more 'shitty' bit cus my dad said the pork intestines tasted normal ;p

CSB:
not really affordable lar...last time our bill was nearly Rm60..shocking man...or maybe we ate too much...LoL

kok:
Looks also not dat good...the dumplings were not nicely wrapped and the pastries also looked pathetic...:(

mark:
why? I tried chicken feet once like 10 yrs ago and no more for me...so yucky when eating the feets...and the claws...felt like eating fingers u know?

wmw:
Yar...packed on weekdays according to lyrical lemongrass and on weekends...wonder y leh? Dun think i will go back lar...there are alot more good dimsum places for me to try.

Xiu Long Bao said...

joe:
haha...wiv those 5 stars hotels u sure can get perfect looking and tasting dimsums lar!
I think dragon-i's dimsums are pretty good too...very well presented and tasted not bad :)

sc said...

hmmm, now i know why u said it was bad! i like fried pork intestines..but eewwwww.. and the radish thing was one of my fave in HK, but this one looks weird and hard!

MeiyeN said...

your post reminds that it has been really really really long that i never eat "dimsums"... :(

Precious Pea said...

xiulongbao and charsiubao,

Tankiasu, boo and I just finished lunch at Bonny's Kitchen not too long ago. We had dim sum too and too bad you can't make it. Next time we meet again yah.

Xiu Long Bao said...

sc:The radish pastry supposed to come piping hot with flaky crust. Our pastry is a sad case. The filling was very yucky. Can't even take the 2nd bite...yooo...

meiyen:hehe...so planning to go for sunday dimsum brunch?

precious pea:haiz...we missed the good food!Yes pls dun ban us for future makans...:p

teckiee said...

Hmm now when I think of it.. I never have eaten in Imbi palace on weekends before. I love having dinner there. You got to try their siew yoke. Really good.

Xiu Long Bao said...

teckiee:
Hard to imagine, that it serves good food. Maybe quality drops on weekends... Must try their Siew Yoke, since you recommend. :D

Timothy said...

Like what you said .. the best tim sum is still found in hidden places. I never agree commercial location serves good dim sum. But we live in the city .. so sometimes ... no choice loh, right ?

Precious Pea said...

Hahaha..don't worry. Will not ban you. In fact, didn't get to talk much to you at Sandias so would love to meet up again. Psst..i can't even remember how csb looks like. LOL!

Xiu Long Bao said...

tim: Agree! Heard that some small towns like Ipoh Foh San serves great dimsum. hmm...the best dimsum i hav tasted so far is hongkie dimsums! yum yum...

precious pea:Csb? just imagine a gluttony look...haha

mama bok said...

I wouldn't be too impressed either.. if i were you. What a bummer.. when food is lousy eh..??

Xiu Long Bao said...

hi mama bok,
yarr...sad case here...lousy presentation wiv not-so-good-tasting food @_@" But other floggers tried to convince me to go for another round on weekdays...errr...